הדרכה למתחילים: סודות מניות s&p 500 חשפו!

למה ה-S&P 500 הוא המניה שכולם מדברים עליה?

כולם מדברים על ה-S&P 500, אבל למה זה חשוב בכלל? אם אתם שואלים את עצמכם, "איך זה נוגע לי?" אתם לא לבד! רבים מהאנשים חשים כאילו הם נתקלו למכונית יוקרה במעבר חצייה וכעת הם לא יודעים האם לחצות או להישאר מאחור. אז, בואו נדבר על זה!

מה זה ה-S&P 500 בכלל? מספרים שאסור להחמיץ!

נתחיל מהבסיס – ה-S&P 500 הוא מדד המניות העוקב אחרי 500 מהמניות הגדולות והמשמעותיות ביותר בארצות הברית. זה כמו התפריט המומלץ של המסעדה, שבו כל מנה היא מניה שתרצו לנסות!

למה 500? למה לא 550?

זו שאלה מצוינת! ה-S&P 500 נוסד בשנת 1957 והמספר 500 נבחר כדי לכלול את החברות הגדולות ביותר, בכל התחומים. אם באמת היו מגייסים 550 מניות, היו בורחים לתוך כאוס של חברות שמייצרות מוצרי נחת לכלבים עם שמות מוזרים. אז, 500 זה מספר מושלם!

למה לחפש באורקל של וול סטריט?

אז, למה כולם מדברים על זה? בפשטות, ה-S&P 500 נחשב להיות מדד מצוין לבחינת מצבה של הכלכלה האמריקאית. כשהוא עולה, זה אומר שהשמש בהירה והדשא ירוק. כשהוא יורד, צריך לקנות מטרייה ולשמור על עדכון באמצעי תקשורת!

שאלות שאחרים שאלו על ה-S&P 500

  • האם צריך להשקיע ב-S&P 500? – אם אתם אוהבים סיכון כמו שאתם אוהבים פיצה, אז למה לא?
  • מה קובע את מחיר המניית S&P 500? – הרבה דברים, אבל השאלה הגדולה היא: מה חושבים האנשים? השוק תמיד יהיה כמו שמועה על מכונית רכבים יוקרתיים – מה שאנשים אומרים משנה הכל!
  • איך אני יודע אם אני צריך להחזיק את המנייה הזאת לתמיד? – אם אתם רואים ירידות אבל אתם מאמינים בעתיד, כנראה כדאי להחזיק אותה. אחרת, תעצבו את מצבכם הנפשי ותחפשו משהו אחר!

המדריך האולטימטיבי לסיכוני S&P 500

אין שום דבר בלי סיכון. מדובר בעולם הפיננסים, ולא במגרש המשחקים של הילדים! אבל לא נרתעים, הרי סיכונים יכולים להיות גם חברות של חברות אחרות. האתגרים הם חלק מהחיים וכך גם ההזדמנויות!

סיכונים למשל:

  • ירידות פתאומיות בשוק – כי מה יכול להיות גרוע יותר מלראות את הערכים יורדים כמו סלע?
  • חברות שמשתנות במהירות – רגע חברה א', רגע חברה ב'. זה כמו להיות בנישואים עם מישהו שמחליף סגנון כל עונה!
  • שינויים כלכליים בשל מחלות, משברים ואפילו שינויי אקלים – זה בעצם מה שהופך את חיינו למרגשים (או לא).

מיתוסים על S&P 500 שצריך לפוצץ!

העולם מלא במיתוסים, אבל כאשר מדובר על S&P 500, יש כמה שהם במיוחד נוראיים שאפשר להפריך!

מיתוס №1: רק אנשים עשירים יכולים להשקיע!

זה כמו לחשוב שרק אנשים עם כרטיס חבר במועדון של שף יכולים לאכול במסעדות יוקרה. עם כל הפלטפורמות הנגישות כיום, כל אחד יכול להיכנס לשוק.

מיתוס №2: אם זה יורד, זה לא יחזור!

אני לא פסיכולוג, אבל תאמינו לי ש"היינו פה קודם". השוק עולה ויורד כמו רכבת הרים, ומה שחשוב זה להתמיד!

סיכום: כדאי לקחת סיכון? התשובה היא כן!

אז, ה-S&P 500 הוא לא רק מספר – הוא מסמל הזדמנויות, אפשרויות ובעיקר אותן מניות שאתם שואלים את עצמכם למה לא השקעתם עוד אתמול! נכון, יש בו סיכונים, אבל לא מדובר באסון. השקעה חכמה בשוק יכולה להניב תשואות מרשימות ולא רק לספר בדיחות על מה עשיתם בזמן שעבר. התנסו, חקרו ושקלו לקפוץ למים – עולמות הפיננסים מחכים לכם!

כתוב/כתבי תגובה

Call Now Button050-8690944 דילוג לתוכן