מניית nvax: האם הגיע הזמן להשקיע?

מה קורה עם מניית NVAX? הסודות, השערים והעתיד הנפלא

מניית NVAX, שמייצגת את נאוואר (Novavax), הייתה אחת המניות הכי מדוברות בשנים האחרונות, ובצדק. כשכולנו היינו עסוקים בתחביבים מוזרים כמו לחפש מתכונים ללחם חמניות מקורמלות בזמן הסגרים, NVAX עשתה כותרות בעבודה על חיסון לקורונה שיתחרה עם הגזירות של אבא פייזר ואמא מודרנה. אז מה באמת קורה שם? בואו נצלול לתוך התהומות של העולם הכלכלי ונדבר על הכל – מהנתונים המוטרפים ועד התחזיות להמשך.

העולם שרק התחיל: מה היא NVAX?

נאוואר היא חברה ביוטכנולוגית שמתמקדת בפיתוח טיפולים מחקריים עבור מחלות זיהומיות, איידס וגם, תודו, חיסונים. אבל מה שעשה אותה כל כך מדוברת בשנים האחרונות היה כמובן החיסון לקורונה שהוצג כמשחק השנה – אתם מכירים את המשחקים האלו שמזוהים עם אירועים מסוימים? כל השנה עסוקים בהם, ובסוף כולם חכמים. אבל האם NVAX היא החובה של העונה?

אז מה באמת קרה עם המניה?

המניה עברה מהפך יוצא דופן. בתחילת דרכם, כמה חודשים לאחר ההודעה על החיסון, היא זינקה לשמיים באופן כזה שגרם לאנשים לחשוב שיאיא יוסי, הקנדי, עומד להשקיע. אך עם התקדמות הזמן וההיוודעות המוזרות שהגיעו מחוואי הראש – נכון, תקופת הקורונה לא הייתה קלה לכולנו – כולם התחילו לשאול: האם המניה הולכת להתרסק כמו מכונית ספורט על הקירות של פיזיקה 101?

  • 2020: זינוק מטורף!
  • 2021: חזרה למציאות, עם ירידות חדות.
  • 2022: ניסיונות כדי לנסות להיכנס לתודעה של המשקיעים.

החיסון – במיוחד ומה ספציפי?

כדי להגיע להצלחה בשוק המניות, מניות רובן המכריע מתבססות על ביצועים, ובייחוד בתחום התרופות. במקרה של NVAX, החיסון שלה שנקרא "Nuvaxovid" היה אמור להיות תגלית. הוא לא הביא את התוצאה שהייתה מיועדת, ואפילו לא ראה את המינימום של עצי האורן במדבר של להשיג הוצאות! האם תהליכי הבקרה והעבודה הנארים בסדר? בהחלט שווה לחקור.

מה השוק אומר על כל זה?

בעוד חלק מהשחקנים בשוק ידעו לספור את הכסף מראש, התגובות להודעות של נאוואר גבו מחיר. יהיו אנשים שירגישו חכמים כשהם ימכרו עכשיו, ויש כאלה שמאמינים ששלב זה לא כל מה שאפשר היה לקבל.

  • שאלה: האם נבנית כאן חשיבה מאחורי הקלעים?
  • תשובה: בהחלט, אך זה יותר כמו משחק שחמט, ולא תחשבו שבשחמט ממש קשה לכולנו להגיע למצב של הימור.

לאן פנינו? התחזיות לעתיד

ברגע שהשוק מתמקד יתר על המידה על חיסונים וביוטכנולוגיה, מתחילים לדבר על חדשות חדשות בשוק – מה הכוונה? כדור הארץ משתולל, יש נזקים בכוכב הלכת, האם זה אומר שספינת הדגל של נאוואר תשייט אל נופים חדשים? אפשר לנחש.

אנליזות ואי ודאות: מימין, משמאל, למעלה ולמטה

כל איש מקצוע יודע שכדי לחזות מה יקרה עם מניות, צריך הרבה מאוד מידע קרקעי. הבעיה היא שלפעמים זה נראה כאילו המשווקים עצמם לא בדיוק יודעים מה קורה. האם הכסף של מישהו כאן לא יומיומי?

  • שאלה: האם זו שיטה טובה להשקעות?
  • תשובה: לא בהכרח!
  • שאלה: מה משתנה ברגום הכלכלי?
  • תשובה: יש כאן יותר מטעמים אישיים ואגו מאשר נתונים מגובים.

לסיכום: מה אנחנו באמת יודעים על מניית NVAX?

אז קדימה, תמצפנו במשך דקות ארוכות על כל מה שקשור ל-NVAX. המניעה הזו לא הייתה עוד מניה אחת בשוק. היא מבטאת תחושות רבות, לצד תסכולים בלתי נגמרים. בסוף, קנה, מכור, תברח או תשאר – אך מה שבטוח, כל אחד מאיתנו ייחודי באסטרטגיות שלו.

אתם רק צריכים לענות על שאלה אחת: האם זה שווה את ההשקעה שלכם, או שהשוק הזה ממשיך לתפוס אתכם כמו מלכודת דבש?

כתוב/כתבי תגובה

Call Now Button050-8690944 דילוג לתוכן